2012-10-07

Kaip pasirinkti nuomojamo biuro dydį?

Kaip pasirinkti biuro dydį - toks klausimas pasidaro aktualus iš karto, vos tik pradėjus galvoti apie naują biurą. Aišku, jau pati priežastis, kad ieškoma naujas biuras gali būti tai, kad biuras per mažas arba per didelis, tad tokiu atveju nuomininkas žinos ko jam reikia.

Tačiau priežastys, kodėl ieškomas naujas biuras paprastai gali būti labai įvairios: 
  • Pastatas rekonstruojamas
  • Biuras per prastas arba per brangus
  • Ženkliai pasikeitė darbuotojų skaičius
  • Pasikeitė kiti įtakojantys kriterijai
 Nepriklausomai nuo to kokios priežastys lemia tokį pasikeitimą, norint susirasti tikrai tinkamo biuro plotą, reikia gerai apgalvoti kokio dydžio biuro reikės. 

Sprendžiant apie dydį reikia iš karto galvoti apie keletą esminių faktorių:
  • Kiek darbuotojų yra šiuo metu, bei koks darbuotojų poreikis nusimato perspektyvoje. Nuomojantis ofiso patalpas reikia galvoti iš anksto į priekį - juk negalima nuolatos keisti savo buveinės kiek pasikeitus darbuotojų skaičiui, todėl reikia iš anksto pasistengti numatyti kur link turėtų judėti kolektyvo dydis bei kiek darbo vietų reikės. 
  • Papildomų patalpų poreikis, priklausomai verslo pobūdžio. Pavyzdžiui, jei verslas yra tik atsakinėti telefonų skambučius ir realiai darbuotojai visą laiką dirba savo darbo vietoje - tokių patalpų poreikis nedidelis. Tačiau jei ofiso darbuotojai beveik visą laiką leidžia susitikimuose su svarbiais klientais - tuomet reikės daug susitikimų salių, kurios smarkiais padidins patalpų poreikį ir taip pat sukurs tam tikrų ypatingų išplanavimo sąlygų.
 Taip pat daug kas priklauso ir nuo patalpų išplanavimo - kiek realiai darbo vietų sukurti. Kiek vietos skirti vienam darbuotojui - tai jau kiekvienos įmonės politika. Ar ji linkusi labiau taupyti šioje vietoje, ar darbuotojams sukurti daugiau erdvės imituojant kūrybingesnę aplinką jei to reikalauja darbas. Šiaip jau yra įprasta, kad vienam darbuotojui gali būti skiriama nuo 3 iki 10 kvadratinių metrų biuro ploto.